Minha sacola

    Favoritar

    TEACHING SCHOOL MATHEMATICS ALGEBRA

    Ref:
    863700

    Para envios internacionais, simule o frete no carrinho de compras.

    Editora
    ISBN
    Páginas
    Peso
    Idioma
    Acabamento

    Sinopse

    This is a systematic exposition of introductory school algebra written specifically for Common Core era teachers. The emphasis of the exposition is to give a mathematically correct treatment of introductory algebra. For example, it explains the proper use of symbols, why "variable" is not a mathematical concept, what an equation is, what equation-solving means, how to define the slope of a line correctly, why the graph of a linear equation in two variables is a straight line, why every straight line is the graph of a linear equation in two variables, how to use the shape of the graph of a quadratic function as a guide for the study of quadratic functions, how to define a parabola correctly, why the graph of a quadratic function is a parabola, why all parabolas are similar, etc. This exposition of algebra makes full use of the geometric concepts of congruence and similarity, and it justifies why the Common Core Standards on algebra are written the way they are.
    Mostrar mais

    Ficha técnica

    Especificações

    ISBN9781470427214
    Pré vendaNão
    Peso680g
    Autor para link
    Livro disponível - pronta entregaNão
    Dimensões26 x 18.2 x 2
    IdiomaInglês
    Tipo itemLIVRO IMPORTADO ADQ MERC INTERNO
    Número de páginas283
    Número da edição1ª EDIÇÃO - 2016
    Código Interno863700
    Código de barras9781470427214
    AcabamentoHARDCOVER
    AutorWU, HUNG-HSI
    EditoraAMERICAN MATHEMATICAL SOCIETY
    Sob encomendaNão
    Mostrar mais

    Este livro é vendido

    SOB ENCOMENDA

    Prazo estimado para disponibilidade em estoque: dias úteis

    (Sujeito aos estoques de nossos fornecedores)

    +

    Prazo do frete selecionado.

    (Veja o prazo total na sacola de compras)

    Comprar